Volg ons op Facebook

FAQ / Veel gestelde vragen


Om te zorgen dat de BootPlus winkel goed werkt en je gewoon kunt winkelen maken wij gebruik van cookies.

Cookies verzamelen informatie die nodig is voor het juist functioneren van een website. Cookies van NauticaMarine zijn veilig. Ze kunnen geen persoonlijke informatie verzamelen en zijn veilig voor je pc, laptop, telefoon of tablet.

Meer informatie over privacy bij BootPlus vind je hier.

Cookies zorgen ervoor dat:

  • Je ingelogd blijft en ongestoord kunt winkelen
  • Artikelen in je winkelwagentje bewaard blijven
  • Je veilig winkelt bij BootPlus.nl
  • De website snel is
  • Fouten en ongemak op de website worden opgespoord
  • Verbeteringen kunnen worden getest
  • Persoonlijk advies mogelijk is op basis van eerder gekochte en/of bekeken artikelen
  • Je producten kunt delen via social media zoals Facebook en Google.

De meeste cookies van BootPlus.nl verdwijnen als je de browser sluit. Sommige cookies blijven enkele dagen tot enkele jaren staan. Je kunt ze zelf op elk moment via je browser verwijderen.

Cookies kun je altijd zelf via je browser-instellingen verwijderen of uitschakelen. Uitleg over het aanpassen van de cookie-instellingen vind je onder Help in de meeste browsers. Let op: de meeste websites werken niet optimaal als je cookies uitschakelt.

In een paar eenvoudige stappen:

  • Klik op Mijn Account rechtsboven
  • Vul je e-mail adres in bij Creëer een Account
  • Klik op CREËER EEN ACCOUNT
  • Vul verder de klantenkaart in
  • Ga akkoord met de Algemene Voorwaarden
  • Klik op REGISTREER
  • Als je bent ingelogd zie je je naam rechtsboven.

1. Artikel(en) in winkelmandje leggen

  • Zoek het artikel dat je wilt kopen.
  • Klik op de naam of de foto voor de omschrijving
  • Klik op 'In Mandje'. Zo leg je het artikel in je winkelmandje, of klik op het blauwe winkelmandje achter het aantal.
  • Wil je verder rondkijken? Geen probleem. Het artikel blijft in je winkelwagentje tot je klaar bent.
  • Uitgewinkeld?  Klik op je winkelwagentje (rechts bovenaan).
  • klik op AFREKENEN
  • Ga verder met het bestelproces

2. Bestelling controleren

  • Liggen de juiste artikelen in je winkelmandje?
  • Klopt het verzendadres? Dit staat standaard op het factuuradres van je account. Je kunt hier een alternatief bezorgadres ingeven.
  • Klopt het factuuradres?
  • Kies een verzendmethode.
  • Is alles naar wens? Kies vervolgens een betaalmethode.

3.Betalen en afronden

  • Kies hoe je wilt betalen.
  • Je kunt betalen met iDEAL, Bankcontact / Mister Cash, Bank overboeking, Sofort Banking, CreditCard en PayPal.
  • Klik op 'Bestelling plaatsen' om je bestelling te betalen.
  • Je bestelling is geplaatst!
  • Je ontvangt hiervan per e-mail een bevestiging.

Geen registratie:

  • Je kunt bij ons een bestelling plaatsen zonder dat je een account aanmaakt. 
  • Uiteraard hebben we wel gegevens nodig om de bestelling te kunnen verwerken en versturen.

Registratie:

  • Als je je wél registreerd zijn er echter enkele voordelen waar je gebruik van kunt maken
  • Gepersonaliseerde toegang tot het systeem met informatie over:
Bestellingen Bestelling geschiedenis en details
Producten retourneren Mijn retouren (Snel en eenvouding producten retourneren)
Krediet bon Mijn krediet bonnen
Adressen Mijn adres (Meerdere adressen aanmaken voor flexibele verzening)
Informatie Mijn persoonlijke informatie (Eenvoudig gegevens kunnen aanpassen)
Waardebonnen Mijn waardebonnen (Verkregen waardebonnen bekijken)
Mijn verlanglijst Mijn verlanglijst (Verlanglijsten beheren)
Mijn favoriete producten Mijn favoriete producten (Bekijken wat je eerder had gezien / bewaard)
Mijn loyaliteitspunten Mijn loyaliteitspunten (Overzicht en omzetten naar Waardebonnen)
   
  •  Je spaart direct met je account Loyaliteitspunten bij elke bestelling, welke je kunt omzetten naar een waardebon en direct kunt gebruiken bij een volgende bestelling.

Wachtwoord vergeten?  Geen nood.Ga naar INLOGGEN (Rechtsboven op de pagina) en klik op : Wachtwoord vergeten?

Ja, alle getoonde prijzen zijn inclusief BTW.

Ja, wij kunnen intracommunautaire leveringen verzorgen.

Je moet wel de volgende spelregels volgen:

  • U dient een juist / geldig BTW nummer in te geven bij de registratie met ALLE letters en cijfers (2 letters - 10 cijfers), aan elkaar zonder spaties of streepjes. (BV BE0123456789)
  • Intracommunautaire bestellingen kunnen alleen worden verzonden naar het adres gekoppeld aan het BTW nummer.
  • Het BTW nummer wordt bij aanmelding direct online geverifieerd bij het Systeem voor de uitwisseling van BTW-informatie (Europese Unie)
  • U ontvangt een factuur zonder BTW.

BootPlus kent 6 verschillende wijze van betaling:

  • iDEAL
  • Overboeking / Banktransfer
  • Bancontact / Mister Cash (België)
  • Sofort Banking (Duitsland)CreditCard
  • CreditCard
  • PayPal

Alle betalingen worden afgehandeld door Mollie betaaldiensten, welke garant staat voor een veilige en vlotte afwikkeling van elke betaling.

Het leveren op rekening, betaling via acceptgiro of onder rembours is niet mogelijk.

Helaas moeten wij, indien u besluit met PayPal of een CreditCard te betalen hiervoor extra kosten in rekening brengen (ongeveer 4 %). Dit is de commisie welke door PayPal en de CreditCard maatschappijen direct wordt doorbelast.

BootPlus.nl is SSL gecertificeerd. 

Voor het beveiligen van websites en transacties op internet is het Secure Sockets Layer protocol de standaard. Dit SSL protocol maakt gebruik van certificaten om de verstuurde data te beveiligen en de identiteit van de eigenaar van het certificaat te garanderen. Door het gebruik van een SSL Certificaat op een website kan een bezoeker er zeker van zijn dat zijn gegevens veilig via https worden verzonden en kan hij eenvoudig de eigenaar van de website controleren.

De verzendkosten tot 30 kg. voor Nederland bedragen € 4,95. Voor België bedragen de verzendkosten tot 30 kg. € 8,95.

Wij leveren aan alle landen binnen de Europese Unie.  U ziet de desbetreffende verzendkosten voor deze landen als u het afleveradres heeft ingegeven in het winkelmandje, voordat u gaat afrekenen.

Het is bij BootPlus.nl ook mogelijk om te bestellen als u woonachtig bent in het buitenland. De termijn van verzending duurt gemiddeld wat langer dan levering in Nederland of België. Bij het maken van de bestelling ziet u welke verzendtarief wordt gehanteerd voor het door u opgegeven land in het verzendadres.

Het voorraad systeem van BootPlus 'kijkt' in de voorraad van alle magazijnen van de importeurs in Nederland. Als een product op voorraad is wordt dit binnen 24 uur verzonden naar ons distributiecentrum.  Daar worden de bestellingen samengevoegd en verstuurd naar de klant.

Dit houdt in dat de bestellingen normaal binnen 48 uur worden verstuurd.  In sommige gevallen kunnen wij ook direct uit de voorraad van het distributiecentrum verzenden.  Dan wordt de bestelling dezelfde dag nog verzonden en vindt levering binnen 24 uur plaats.

De vervoerders leveren op een postbusadres geen pakketten af. U dient geen postbusadres te gebruiken maar een regulier adres.

Het kan voorkomen dat u na het klikken op de Track & Trace code, de volgende melding te zien krijgt: ‘Er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie’.  Deze melding kan veroorzaakt worden doordat de vervoerder de Track & Trace code nog niet heeft verwerkt. U kunt de status van uw bestelling in dat geval de volgende werkdag opvragen.

Wanneer dezelfde melding twee dagen na verzending nog steeds verschijnt en u heeft uw bestelling nog niet ontvangen, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice.

U kunt bij het bestelproces aangeven, dat u zelf de bestelling wilt afhalen op het BootPlus Afhaalcentrum in Weesp.

De adresgegevens en afhaaltijden worden u in de bestelbevestiging per e-mail toegestuurd.

Adres:
Bloemendalerweg 43 J, 1382KB te Weesp.
Openingstijden van het afhaalmagazijn:
Maandag t/m Donderdag: 10:00 - 17:00 uur.
Vrijdag : 09:00 - 17:00 uur.
Zaterdag en Zondag: Gesloten.

Ja, deze naleveringen zijn gratis.

Wanneer u meerdere artikelen in één keer bestelt, doen wij ons best om alle artikelen ook in één keer bij u te laten bezorgen. Het kan helaas voorkomen dat een artikel niet direct leverbaar is, uiteraard doen wij ons uiterste best om niet direct leverbare artikelen toch zo snel mogelijk aan u te leveren. Mocht er een vertraging optreden dan ontvangt u van ons een e-mail.

Wij hebben geen 'gewone' watersportwinkel.

Alle producten worden rechtstreeks geleverd uit diverse magazijnen.  U kunt de bestelling wel bij ons afhalen in Weesp. U kunt die keuze invullen bij het plaatsen van een bestelling.

Het is helaas nog niet mogelijk om een afleverafspraak te maken voor de bezorging van een bestelling.  In de ontvangen traceercode kunt u wel zien in welk dagdeel de bestelling wordt afgeleverd.

Nee, wij hebben geen winkel, waar je zo maar naar binnen kunt lopen. Alle producten worden alleen on-line verkocht via de webwinkel.

Je krijgt bij elke bestelling bij BootPlus zogenaamde Loyaliteitspunten. Bij elk afzonderlijk product in de webwinkel staat het aantal punten voor dat product vermeld en welke waarde ze vertegenwoordigen (Met uitzondering van een product met meerdere opties. Dan vind je ze terug in het winkelmandje). Bij het afrekenen van het winkelmandje worden alle loyaliteitspunten bij elkaar opgeteld.  Deze zijn vervolgens terug te vinden onder Mijn account > Mijn loyaliteitspunten. Je ziet daar het aantal punten en welke waarde ze hebben in Euro's.

Je kunt deze punten op elk moment omzetten naar een waardebon (Loyaliteitsbeloning).  Deze Loyaliteitswaardebon is 1 jaar geldig.
Deze waardebon is vervolgens terug te vinden onder Mijn account > Mijn waardebonnen. 

  • De waardebon kan pas na 14 dagen na de datum van de bestelling worden verzilverd. Dit inverband met het herroepingsrecht.
  • De waardebon heeft een unieke code welke bij een bestelling gebruikt kan worden.
  • De minimale ordergrootte voor het gebruik van een waardebon is € 10,00. Dus de bestelling moet minstens € 10,00 bedragen.
  • De verzendkosten worden niet meegenomen in de verzilvering van de waardebon.
  • Indien de waarde van de waardebon groter is dan de waarde van de bestelling, wordt het restant opgeslagen in een nieuwe bon, welke weer is terug te vinden onder Mijn account > Mijn waardebonnen.
  • Indien een bestelling wordt geannuleerd, vervallen de punten van de waardebon welke door deze bestelling tot stand waren gekomen.

Op Actie-Producten en producten met een speciale korting worden geen Loyaliteitspunten gegeven.

Als de Loyaliteitspunten zijn omgezet naar een waardebon, is deze 1 jaar geldig.

Bij elk product wordt aangegeven hoeveel loyaliteitspunten het waard is, met vermelding van een waardebedrag in Euro's, met uitzondering bij een product met opties. In het winkelmandje wordt bij afrekening de totaalwaarde getoond.  Op producten in acties of welke een speciale korting hebben worden geen loyaliteitspunten gegeven.

Er worden geen Loyaliteitspunten gekoppeld aan producten welke een actieprijs hebben, of op een andere wijze zijn betrokken bij een korting.

Loyaliteitspunten worden verkregen bij producten met een prijs van € 10,00 of meer, of die bij de bestelling van een groter aantal een grotere totaalprijs hebben van € 10,00.

Bijvoorbeeld:

Een product kost € 3,05.  Er wordt aangegeven : Geen loyaliteitspunten voor dit product.
Bestel je er echter 4 stuks, zal in het winkelmandje worden vermeld dat er 1 Loyaliteitspunt wordt verkregen. (Totaalprijs : 4 x 3,05 = € 12,20)

Je heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.

  • Tijdens deze termijn moet je zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.
  • Je mag het product slechts in die mate uitpakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden.
  • Het artikel wordt alleen retour geaccepteerd als het in de originele staat en verpakking wordt teruggestuurd.
  • Het product degelijk verpakt dient te zijn in de originele verpakking met een omdoos.
  • Het product mag niet beschadigd zijn.
  • Het product dient volledig met alle eventuele accessoires, kabels, boekjes, etc ingeleverd te worden.
  • Plak geen stickers, plakband of etiketten op de originele doos en geen geschreven teksten op de verpakking
  • Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat BootPlus.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen.
  • Ongefrankeerde pakketten worden door ons geweigerd.

Om gebruik te maken van dit recht kun je hier het HERROEPINGSFORMULIER downloaden, welke ingevuld met de retourzending moet worden meegestuurd. Wij zullen vervolgens het verschuldige orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten. Voor verdere vragen kun je natuurlijk ook altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Indien je een product wilt terugsturen ter omruiling of andere reden, kun je ook gebruik maken van de retouraanvraag via  'Mijn Account' bij 'Bestelgeschiedenis en details'. Kijk voor meer uitleg ook even onder Veel Gestelde Vragen.

Heb je hierover vragen kunt u deze natuurlijk altijd stellen aan onze klantenservice.

Bij online aankoop van producten heeft je de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden binnen 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product.

Je kunt deze retourprocedure gebruiken ook gebruiken bij het terugsturen van producten die moeten worden omgeruild of verkeerd zijn besteld.

Je dient een zogenaamd RMA (Return Merchandise Authorization) verzoek te doen. Wij krijgen dat van het systeem bericht dat u iets retour wilt sturen. Na onze goedkeuring krijg je een RMA formulier welke met de retourzending meegestuurd moet worden, voor een snelle en correcte afwikkeling.

Procedure:

  1. Zorg dat je ingelogd bent
  2. Ga naar : Mijn Account
  3. Ga naar : Bestelling geschiedenis en details
  4. Klik op het '+' teken van het ordernummer waar het product deel van uitmaakte. De order wordt geopend.
  5. Klik het product aan wat u wilt retourneren.
  6. Omschrijf de reden van retour in het veld onder : Goederen Retourneren
  7. Klik vervolgens op : MAAK EEN RMA BON
  8. Vervolgens zie je jouw RMA overzicht en dat de RMA bon wordt behandeld.
  9. Wij zullen de aanvraag controleren en je vervolgens een per e-mail de link naar de RETOURBON doen toekomen. (De retourbonnen staan in : Mijn Account > Mijn Retouren en kan daar worden uitgeprint.)
  10. Bij het ontvangen van de retourzending krijg je eveneens een bevestiging per e-mail en eventueel, als u daar recht op heeft, een RETOURLABEL voor gratis verzending. (U heeft recht op een gratis RetourLabel, indien door onze fout u een verkeerd product heeft ontvangen, dan wel de specificaties van het product zoals genoemd in de webwinkel afwijken van de werkelijkheid.)
  11. Daarna zal meestal dezelfde dag het product worden gecrediteerd dan wel de omruiling worden gestart.  Je wordt hiervan uiteraard per e-mail op de hoogte gesteld.

Spelregels:

  • Tijdens deze termijn van 14 dagen moet je zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.
  • Je mag het product slechts in die mate uitpakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden.
  • Je kunt een artikel retour sturen binnen 14 dagen. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product.
  • Het artikel wordt alleen retour geaccepteerd als het in de originele staat en verpakking wordt teruggestuurd.
  • Het product degelijk verpakt dient te zijn in de originele verpakking met een omdoos.
  • Het product mag niet beschadigd zijn.
  • Het product dient volledig met alle eventuele accessoires, kabels, boekjes, etc ingeleverd te worden.
  • Plak geen stickers, plakband of etiketten op de originele doos en geen geschreven teksten op de verpakking
  • Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat BootPlus.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen.
  • Ongefrankeerde pakketten worden door ons geweigerd.

Op onze producten gelden de normale fabrieksgaranties.
Kijk ook bij onze Algemene Voorwaarden (Onder punt 10.)

U kunt producten in een verlanglijst plaatsen, welke u vervolgens met anderen kunt delen via e-mail. Deze optie wordt vooral gebruikt als u uw familie of vrienden een tip wilt geven wat u graag zou willen hebben (voor uw verjaardag bv). 

U kunt één of meerdere verlanglijsten, onder een eigen naam op slaan. Wilt u de lijst(en) delen met anderen, klik dan op 'Verstuur deze verlanglijst' en u krijgt de mogelijkheid de lijst naar 10 verschillende e-mail adressen te versturen.

De ontvanger(s) krijgen vervolgens een e-mail met een link, welke ze naar uw verlanglijst brengt.  Zo nodig kan men direct uit uw verlangslijst bestellen. Als iemand iets uit uw verlanglijst bestelt, is dit product niet meer door een ander te bestellen.  Dat voorkomt dat u iets dubbel krijgt.

TIP : Maak eerst een verlanglijst met een naam aan (bv : Verlanglijst van Jan ).

De telefonische openingstijden van de klantenservice :
Maandag t/m Vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.
Tel : +31 (0)294 740 740

  • Wij hebben de voorkeur vragen te ontvangen via e-mail.
  • U kunt hiervoor ook onze contactpagina gebruiken 
  • Binnen kantooruren worden deze gemiddeld binnen 1 uur beantwoord.
  • Een e-mail stelt u ook in staat eventuele bestanden of foto's toe te voegen.
  • De beantwoording geschiedt ook via e-mail.
  • Beide klantenservice afdelingen zijn zaterdag en zondag gesloten.

Regelmatig worden speciale kortingscodes via Twitter of Facebook verspreid om op die manier een kortlopende actie onder de aandacht te brengen.  Op deze manier worden de volgers niet heel snel op de hoogte gebracht van voordelige aanbiedingen, maar kunnen die ook nog eens met een extra korting aankopen.

Als er een speciale korting wordt weggegeven, is deze meestal een week geldig (wordt bij het bericht vermeld) en bestaat uit een code welke bij het afrekenen van ene bestelling kan worden ingegeven.

Regelmatig worden speciale kortingscodes via FaceBook of Twitter verspreid om op die manier een kortlopende actie onder de aandacht te brengen.  Op deze manier worden de volgers niet heel snel op de hoogte gebracht van voordelige aanbiedingen, maar kunnen die ook nog eens met een extra korting aankopen.

Als er een speciale korting wordt weggegeven, is deze meestal een week geldig (wordt bij het bericht vermeld) en bestaat uit een code welke bij het afrekenen van ene bestelling kan worden ingegeven.